zondag 28 april 2013

MENS EN NATUUR: Weggooitest



Op onderstaande link kan je berekenen hoe spaarzaam u omgaat met uw voedsel. 
Wist u dat we jaarlijks zo'n negen procent van ons ongebruikt voedsel in de vuilnisbak gooien?
Ik heb deze test gemaakt en volgens de test ben ik fantastisch bezig. Ik zou minder voedsel weggooien dan de gemiddelde Nederlander.



Ik vind het jammer dat sommigen voedsel weggooien dat nog eetbaar is want soms kan je oud brood geef ik aan de schapen.  De houdbaarheidsdatum mag verstreken zijn als het er nog goed uitziet en er geen geurtje aanhangt verbruik ik het toch. De meeste (tot alle) winkels moeten de producten die over datum zijn weggooien. Ik vind dit weggesmeten geld want er zijn mensen die sterven omdat ze geen eten hebben en wij moeten het in de afvalbak gooien. Ik vind dit echt jammer.



Bronnen:
anoniem. (zd). Weggooitest. Opgeroepen op april 28, 2013, van Weggooitest: Hoe spaarzaam ben jij: http://adviesopmaat.milieucentraal.nl/MC-AoM2/MC_AoM/kb_Voedselverspilling?init=true

Geen opmerkingen:

Een reactie posten