vrijdag 12 april 2013

MENS EN ZINGEVING: Getuigenissen

Na het bekijken van de getuigenissen, vind ik dat die van Michel Follet me het meest aanspreekt.

Hij probeert zo veel mogelijk goede doelen in de kijker te plaatsen zonder daar de christelijke leer aan bod te laten komen.  Ik kan me hierin vinden.  Voor mij is moslim zijn, anderen helpen.  Ik onderneem ook liever iets om zo onderhuids mijn geloof door te geven.  Ik vind het ook belangrijk om toch zoveel mogelijk belangrijke waarden en normen mee te geven in mijn relaties met mensen,
zonder iets op te dringen natuurlijk. 
Zoals:
  • Oprecht zijn
  • Eerlijk zijn en te vertrouwen
  • Kuisheid
  • Schaamte
  • Moed en dapper
  • Goedgeefs
  • Trouw zijn
  • Zich afkeren van alles wat Allah verbiedt
  • Hulp bieden aan mensen, vooral bij nood


  • Ik ga ook niet de Islam staan aankondigen, maar zal er wel op wijzen dat als er iemand iets verkeerd doet zoals:



  • Ongehoorzaamheid tegenover de ouders
  • Het verwaarlozen van de familiebanden
  • Valse getuigenis of een valse eed
  • Buren slecht behandelen
  • Onrechtvaardig zijn tegenover de mensen, d.w.z. bloed vergieten, stelen, onwettig afdwingen van iemands geld of bezittingen, iemands eer aantasten
  • Nuttigen van alcohol
  • Gokken en andere kansspelen
  • Roddelen
  • Laster en / of kwaadspreken over iemand, zal ik die persoon erop wijzen dat ze niet goed bezig zijn.

  • Voor mij zegt dit meer dan voor mezelf vijf keer te bidden.  Ik ga nooit de Koran lezen om gelovig te zijn.  Ik ga liever op ontdekking in de natuur, in de maatschappij.  Alleen zitten bidden is helemaal niet weggelegd voor mij.  Michel Follet zegt ook 'iedere dag iets goeds doen voor een ander, zonder enige vorm van eigenbelang. 


    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten