maandag 8 april 2013

MENS EN ZINGEVING: Wie of wat geeft me zin aan het leven?

Bijna iedereen heeft momenten waarop hij zich bezig houdt met zingeving. Zingeving heeft alles te maken met vragen omtrent de zin van het leven. Wat en wie in je leven geeft jou zin en hoe geef jij zin aan het leven?

Mijn kinderen en mijn echtgenoot geven mij zin aan het leven.  Samen met mijn echtgenoot maken we tijd vrij voor onze kinderen om hen alle liefde te kunnen geven.  Door onze kinderen gelukkig te zien opgroeien, worden wij ook gelukkig en dat geeft echt zin aan je leven.  Je bent tenslotte verantwoordelijk voor elkaar en als je ziet dat iedereen het naar z'n zin heeft, ben je goed bezig en geef je ook zin aan hun leven. 
Door hen een goede opvoeding en verzorging te geven geef ik hen zin aan het leven. 
Ik wil kinderen grootbrengen die een positieve bijdrage kunnen leveren in de maatschappij.
Door de liefde die we elkaar geven kunnen we een warme thuis geven aan onze kinderen.  Dit is heel belangrijk zodat ze positief naar het leven kunnen kijken.
Geluk en gezondheid geven mij ook zin aan het leven.  Niet enkel mijn eigen gezondheid maar dat van heel mijn gezin en familie.
De goede contacten met mijn familie en dat zij gelukkig en gezond zijn, maakt mij ook gelukkig.  Zo kun je zonder zorgen door het leven.  Als er ergens een zwakke schakel is  zoals een ziekte, een ruzie, staat heel je leven op z'n kop en dat gebeurt ook wel dikwijls.  Dan vergeet je eventjes je levensdoelen.  Maar het leven gaat verder. 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten