maandag 8 april 2013

MENS EN ZINGEVING: Wat betekent geluk voor mij?

Een gevoel van gelukzaligheid overspoelt mij als ik ervaar dat ik erkend en gewaardeerd word in ‘het goed doen voor’ anderen.
Je goed voelen bij en samen met anderen, is ook geluk. 

Geluk is mijn kinderen gelukkig zien. 
Geluk is een gevoel.
Geluk is de beloning dat we krijgen  aan het einde van het werk dat we doen.  
Geluk is het zich bewust zijn van de positieve dingen in het leven. 
Geluk zit in de gewone dingen zoals je kind zingt een lied dat ze vandaag geleerd heeft op school. Zo gaat ze er nog honderden leren in haar schoolleven. Het gewone waarderen we vaak niet meer.
Geluk zit in de grote zoals mijn dochter en mijn zoontje geboren werden en in de kleine dingen zoals mijn zoontje z'n eerste tandje krijgt.
Geluk zit in jezelf ontplooien maar ook in genieten van zon of regen.
Geluk komt omdat er iets belangrijk gelukt is.
Geluk komt ook soms mee met de omgeving, de omstandigheden.

Geluk heb je zelf in de hand.

 



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten