donderdag 18 april 2013

MENS EN ZINGEVING: Elke dag een positief bericht

Op deze site (link onderaan) verschijnt iedere dag een ander gedicht.  Deze gedichten beïnvloeden je op een positieve manier.  Ik lees iedere morgen als ik opsta samen met mijn dochter het gedichtje van de dag.  We zetten zo onze dag positief in.  Verloopt die dag dan volledig positief?  Soms wel soms niet, maar iedere dag is een nieuwe start.

Vandaag las ik:
Oh, wat ben ik blij
ik voel de vreugde in mij
en waardeer nu wat er is
een pure, warme belevenis


Voor jou heb ik aandacht
ik ben het die naar je lacht
ik waardeer zo wie je bent
je innerlijke kracht en talent


Ongeacht verdriet en strijd
het is jouw liefde die bevrijdt
je accepteert al wat gebeurt
waardoor je het heden kleurt


Het mooie zien in ieder persoon
voor jou is liefdevol zo gewoon
wat jij zo onvoorwaardelijk geeft
besef dat iedereen dit nodig heeft


Hoe mooi het is wat je zelf deelt
hoe prachtig jouw liefde streelt
daarvoor verdien je echt respect
dit maakt het nu voor mij perfect


Oh, wat ben ik blij
ik voel de vreugde in mij
er waait zo’n verfrissende wind
die vol van liefde is en ons verbindt



http://www.voorpositiviteit.nl/

1 opmerking:

  1. Dag Selma

    Van alle items die je in je blog weergeeft, is dit voor mij het mooiste. Het is een zeer mooi gedicht, met veel waarheid in.

    De manier hoe jij je dag start samen met je dochter, vind ik zo ontroerend.

    Verder wens ik je nog veel succes doorheen je opleiding!

    Groetjes, Vanessa.

    BeantwoordenVerwijderen